Devide - en plattform som får företag att växa

Devide

Om man är ett företag eller varumärke och har som mål att komma längre, testa en ny marknad eller sprida sina produkter vidare kan Devide hjälpa till för att få företaget att växa i en snabbare takt. Devide grundades under 2018 och har sin fullständiga lansering i maj 2019. Devide är en nytänkande plattform som utvecklats av entreprenören Marcus Dahlgren. Plattformen inriktar sig på att hjälpa företag med marknadsföring genom crowd marketing som är en ganska ny typ av marknadsföringsmetod som har visat sig vara väldigt effektiv. Med plattformar som Devide kan företag växa i rekordfart och varumärken kan hitta många nya kunder enkelt och smidigt med hjälp av inlägg och delningar.

Men vilka är Devide och hur kan denna plattform hjälpa företag att växa och utvecklas?

Devide - en plattform som får företag att växa

I dagens samhälle där tekniken blir allt mer avancerad och mer och mer kommunikation och tjänster utbytes online är marknadsföringen här viktigare än någonsin. Det är nödvändigt att man har en bra kommunikation med sina kunder och klienter samt visar framfötter på samtliga av dessa områden. Att använda sig av en plattform som Devide kan ge företaget samtliga av dessa fördelar och även hjälpa bolaget att växa och ta en större plats på den konkurrerande marknaden.

Men hur kan Devide hjälpa till med detta? Med Devide kan kunden ta del av unika produkter och erbjudanden från företag som annars enbart hade varit tillgängliga för influencers eller sociala konton med många följare. Som registrerad medlem på Devide får man tillgång till dessa unika erbjudanden och därefter ansöka om att få dom hemhemskickade, men även möjlighetenen att testa produkter som man annars inte haft tillgång till. Denna marknadsföring som Devide erbjuder är en stor fördel för företaget i fråga då all publicitet är bra publicitet oavsett storlek på personens sociala konto. Tanken bakom plattformen är helt enkelt att hjälpa alla olika företag att växa och sprida sina produkter vidare till privatpersoner eller influencers där inlägget sedan sprids vidare till andra kontakter och följare. 

Idag fokuserar företagen mer och mer på att marknadsföra produkter med hjälp av Facebook, Instagram eller bloggar då det ger användaren en mer genuin rekommendation än en traditionell annons. Följare som frekvent läser en persons sociala medier är därför mer trolig att köpa en rekommenderad produkt än via en annons i tidningen eller på nätet. Det är just detta som är en av den största bidragande orsaken till att resurserna och marknadsföringen för produkter numera har flyttats över till sociala kanaler. Instagram är idag en av den mer populära kanalen som företag använder sig av för att marknadsföra sina produkter eller tjänster vidare. Detta sker då antingen via deras egna Instagram konto eller genom att man samarbetar med influencers eller andra konton för att sprida detta vidare från följare till följare.

Vilka fördelar ger Devide för företagen?

Devide inriktar sig på att alla personer oavsett storlek på sina sociala medier ska kunna njuta av livsstilsprodukter till en billigare peng eller helt kostnadsfritt. På plattformen sammanställs samtliga produkter och erbjudanden som man kan ta del av som registrerad användare. Devide använder sig av vad som kallas för crowd marketing vilket är en nyare och väldigt effektiv marknadsföringsmetod ger stora fördelar både för kunden och företaget. Men vad är egentligen crowd marketing?

Crowd marketing är som sagt en form av marknadsföring som ger företagen möjligheten att växa i rekordfart. Crowd marketing går till som så att plattformen erbjuder tjänster och produkter till följare och kontakter som man har som användare på sitt konto. Att samarbeta med stora influencers kan vara en ganska kostsam historia och garanterar inte alltid i någon större försäljning. Att anlita en stor social kanal kan kosta upp till 1 miljon kronor vilket man som företag inte alltid har råd med. Det sker även många samarbeten där den som skriver inlägget inte får någon betalning alls vilket inte heller är särskilt rättvist. När Marcus Dahlgren utvecklade denna plattform hade han alla dessa saker i åtanke och målet var att skapa en plattform som ger fördelar till företagen men även de personer som skriver inläggen.

 

För företag är crowd marketing den nya effektiva metoden som gör att ett inlägg om ett varumärkes produkter eller tjänster kan nå miljoner läsare snabbt och enkelt. Det är just därför som denna metoden blir allt mer vanlig och dessutom genererar det en bättre och mer gedigen marknadsföring för varumärkets produkter.

Fördelar för plattformens användare

Men även om Devide inriktar sig på att sprida kännedom om ett företags produkter och tjänster är det även en plattform som ger användarna stora fördelar ekonomiskt. Företagen vet hur stor spridning ett inlägg kan få på sociala medier oavsett hur många följare ett konto har.

För att personerna som skriver inlägget om företagets produkter även ska få sin del av kakan så erbjuds de en betalning vilket uppskattas av följare som annars är vana vid att göra samarbeten som är gratis. Det är vanligt att företag erbjuder mindre konton, förmånliga produkterbjudanden i utbyte mot att de nämner företaget i sina inlägg vilket många nappar på även fast det inte ger någon betalning alls. I vissa fall erbjuds ägaren av kontot en mindre engångssumma som en form av ersättning. Med Devide får den som gör ett inlägg en mer rättvis betalning och ersättning för sitt jobb.

Hur ser framtiden ut för crowd marketing?

Crowd marketing ligger helt rätt i tiden och är en väldigt effektiv metod att använda sig av för att sprida information, länkar, produkter eller lanseringar vidare på sociala kanaler. Denna marknadsföringsmetod är trots allt ganska ny på marknaden vilket gör Devide som plattform väldigt uppmärksammad och eftertraktad av både kunder, följare och företag.

Man räknar med att plattformar som till exempel Devide som erbjuder denna form av effektiv marknadsföring kommer att växa i popularitet för varje år. Dels för att det är den mest effektiva metoden för att sprida ett inlägg vidare till så många läsare som möjligt. Men även att det ger både företaget och den som gör inlägget en hel del fördelar. Detta innebär att framtiden för Devide och andra plattformar som sysslar med crowd marketing ser väldigt ljus och lovande ut.

 

Till Devide

26 May 2020

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)